INGYENES SZÁLLÍTÁS 30 000 FT felett

Általános Szerződési Feltételek (ASF)

1. Bevezető rendelkezések

1.1

Ezek az általános üzleti feltételek (továbbiakban „ÁÜF“) szabályozzák a Sola Switzerland EU s.r.o. társaság jogait és kötelezettségeit, amelynek székhelye: Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, IČO: 46 232 184 DIČ: 2023288905, IČ DPH: SK2023288905, bejegyezve a Nyitrai Járásbíróság Cégjegyzékében, kft részleg, 29318/N bejegyzési számmal (továbbiakban „Kereskedő“ vagy „Sola“) és ügyfeleinket, amelyek a Sola társaság, mint kereskedő és egyben az e-shop üzemeltetője, valamint az ügyfél, mint vevő között létrejött adásvételi szerződésből erednek, amelynek tárgya az e-shopon keresztül történő áruvásárlás a www.solapoint.hu internetes oldalon elhelyezett e-shopban. Ezen a portálon keresztül harmadik személy (továbbiakban „vevő“) lehetőséget kap az e-shop oldalán található áruk megtekintésére. Ugyanakkor az ÁÜF által meghatározott feltételek és az adásvételi szerződés kereskedő általi elfogadásának feltétele mellett ezen személy, mint vevő lehetőséget kap a kiválasztott áru megvásárlására.

1.2

A kereskedő elektronikus levelezési címe: solapoint@solapoint.hu. A kereskedő telefonszáma: +421 (0)37 285 14 14. A call center és a reklamációs központ nyitvatartási ideje: hétfőtől péntekig 8:00 – 16:30 óráig, munkaszüneti napok és ünnepnapok kivételével. Ezek az adatok bármikor módosíthatók vagy frissíthetők a www.solapoint.hu oldalon.

1.3

Ezek az ÁÜF szabályozzák a jogi kapcsolatokat a Sola Switzerland EU kft. társaság, mint kereskedő és a fogyasztó között, aki az ÁÜF-nek megfelelően és annak eljárásai szerint érdeklődést mutat az áruk megvásárlása iránt a www.solapoint.hu internetes oldalon. Ezek a jogi kapcsolatok a kereskedő és a vevő között az áruk vásárlása, szállítása és hibás áruk reklamációja során keletkeznek, és tartalmuktól és résztvevőiktől függően a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályainak, különösen az SZK Polgári Törvénykönyvének és az SZK Kereskedelmi Törvénykönyvének rendelkezései szerint irányadók. A kereskedő és a fogyasztó közötti kapcsolatok a www.solapoint.hu internetes áruházra vonatkozó reklamációs rend (továbbiakban „Reklamációs rend“) 5. pontjában meghatározott szabályai szerint is irányadók.

1.4

Adásvételi szerződés alatt az a kereskedő és a fogyasztó közötti szerződés értendő, amelynek tárgya a www.solapoint.hu oldalon bemutatott áru megvásárlása, és amely az ÁÜF 2. cikkének és az azt követő cikkeknek megfelelően jön létre.

1.5

Az ÁÜF és a fogyasztók jogait szabályozó jogszabályok rendelkezései nem vonatkoznak azokra a vevőkre, akik nem minősülnek fogyasztónak a 108/2024 Z.z. törvény szerint, vagy akik árut vásárolnak üzleti célra és nem személyes használatra, valamint azokra a vevőkre, akiknek „NAGYKERESKEDELMI“ státuszt ítéltek meg. Ezek a személyek nem jogosultak a fogyasztókat megillető jogokra a hatályos jogszabályok alapján. Az áruk hibáiért való felelősség és a kereskedő és a nem fogyasztó vevő közötti kapcsolatok ebben az esetben a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi Törvénykönyvének rendelkezései szerint irányadók.

1.6

A bemutatott áru adatai a vásárlói portálon (különösen az ár, méret, készlet) nem kerülnek a kereskedő által minden pillanatban online frissítésre. Ezek az árura vonatkozó adatok nem mindig helyesek és teljesek a valós állapothoz képest a vásárlói portálon. Az e-shopon keresztül értékesített áru mindig a kereskedő aktuális raktárkészletének megfelelően korlátozott, és az áru utánrendelése és/vagy szállítása a kifogyása után nem lehetséges. Bizonyos esetekben a kereskedő nem lesz képes a termékeket vagy azzal egyenértékű termékeket a termék és az ár szempontjából ésszerű időben és mennyiségben szállítani, különösen, ha rendkívüli eset következik be az ÁÜF 2.15 cikke szerint. Minden ilyen rendkívüli körülményről, amely az áru szállításának lehetetlenségét okozza, a vevő mindig megfelelő módon tájékoztatva lesz, és szerződéskötés esetén bármelyik félnek joga van a szerződéstől elállni.

2. Árurendelés / adásvételi szerződés / szerződéskötési műveletek

2.1

Az áru megvásárlása a vevő által a kereskedő e-shopján történő rendelés benyújtásával és elküldésével valósul meg, azzal a feltétellel, hogy a vevő rendelését a kereskedőnek az ÁÜF-nek megfelelően jóvá kell hagynia, különben a szerződéses kapcsolat nem jön létre. Ha a kereskedő az ÁÜF-nek megfelelően jóváhagyja a rendelést, a kereskedő az ÁÜF 4.1. cikkében meghatározott szállítási határidőn belül szállítja a megrendelt árut. A rendelés vevő általi elküldése előtt az e-shopban és az ÁÜF-ben a vevő részére külön jogszabályok, különösen a 108/2024 Z.z. törvény 5. §-a szerinti információkat közölnek és nyújtanak. A vevő a rendelés elküldésével megerősíti, hogy tudomásul vette, hogy a rendelés benyújtásával és a rendelés részét képező áru árával kapcsolatos fizetési kötelezettsége van.

2.2

Az e-shopon történő aktív vásárlás, illetve a kereskedő reklám- és versenytevéke­nységeiben való részvétel lehetősége érdekében elengedhetetlen, hogy a vevő regisztráljon a www.solapoint.hu portál regisztrációs részében. A vevő regisztrációját az áru kiválasztása előtt vagy annak kiválasztási folyamatában lehet elvégezni. A regisztrációs űrlapot kitöltő személy köteles a regisztrációs űrlap előírt mezőinek megfelelő adatokat kitölteni. A regisztrációs űrlap kitöltésével egyidejűleg a vevő kijelenti, hogy megismerkedett a személyes adatainak a VOP 7. és az azt követő cikkek szerinti feldolgozásával. A vevő köteles ezeket az adatokat az esetleges változások esetén haladéktalanul frissíteni a portálon a rendelés elküldésekor, mivel azok helyessége, igazságtartalma és aktualitása befolyásolja az áru vevőhöz történő szállítását. A regisztrációs űrlap kötelező mezői „*” jellel vannak megjelölve. A vevő köteles helyes, teljes és igaz adatokat megadni. A vevő által ezen kötelezettségek nem teljesítése a vevő kárára értelmezendő. A sikeres regisztrációs folyamat a felhasználónév és jelszó hozzárendelésével zárul, és ezen adatokat a vevő külön e-mailben kapja meg. A vevő köteles a regisztrációs folyamat során generált felhasználónevet és jelszót biztonságos helyen tárolni és megvédeni annak érdekében, hogy azokkal ne lehessen visszaélni.

2.3

A vevő az árukat a termékkategóriák szerint tekintheti meg és választhatja ki, amelyek az árumenüben találhatók, vagy a megjelenített árura kattintva. Az árucikkeknél a vevő a közzétett rendelési információk alapján választhat adatokat, majd a „Kosárba teszem“ gombra kattintva hozzáadhatja az árut a rendeléséhez.

2.4

A vevő rendelésének létrehozási folyamata 5 lépésből áll:

  1. Áru kiválasztása és a „Kosárba teszem“ gombra kattintás.
  2. A kosár tartalmának megjelenítése a kosár ikonra kattintva, majd a kedvezménykód használata és a „Tovább a pénztárhoz“ gombra kattintás.
  3. A szállítási cím megadása és a „Tovább a szállítás és fizetés“ gombra kattintás.
  4. A szállítási és fizetési mód kiválasztása és a „Tovább a rendelés összefoglalása“ gombra kattintás.
  5. A rendelés adatai összefoglalása, az „Általános Szerződési Feltételek elfogadása“ mező bejelölése és a „Fizetési kötelezettséggel járó rendelés“ gombra kattintás.

2.5

Minden lépésben a vevő a navigációs utasítások szerint halad. A vevő köteles teljes, valós és helyes adatokat megadni, amelyek elengedhetetlenek az áru helyes kézbesítéséhez. A vevő köteles ellenőrizni a kiválasztott adatok és információk helyességét a rendelési folyamat során, mielőtt azokat véglegesen elküldi a kereskedőnek.

2.6

Kifejezetten kizárt bármilyen más feltétel alkalmazása, amelyet a vevő a rendelésben, más dokumentumban, üzenetben vagy e-mailben közöl, és amely ellentétes lenne ezen ÁÜF rendelkezéseivel.

2.7

A vevő rendelése akkor tekinthető elküldöttnek, ha az megérkezik a kereskedőhöz és tartalmazza az összes szükséges adatot – a megrendelt áru nevét, mennyiségét, árát, szállítási és számlázási címet, a vevő e-mail címét és telefonszámát.

2.8

A rendelés elküldése előtt a vevőtől mindig megkövetelik, hogy kattintással megerősítse, hogy megismerkedett a kereskedő érvényes ÁÜF-jével. A vevő nem tudja befejezni a rendelés elkészítésének és elküldésének folyamatát ennek a műveletnek az elvégzése nélkül. Minden rendeléshez nyilvántartási számot rendelnek. A kereskedővel való kommunikáció és a fizetés során a vevőnek meg kell adnia a rendelés számát is.

2.9

A vevő az e-shopon keresztül küldi el rendelését a kereskedőnek. Ez a rendelés a vevő javaslata az adásvételi szerződés megkötésére az ÁÜF szerinti szerződéses feltételek alapján. A rendelés a kereskedő általi elfogadásra szánt dokumentum, amelynek elfogadási határideje 15 nap a kereskedőhöz történő beérkezéstől számítva. A rendelés kereskedőhöz történő elküldésével a vevő kifejezi szándékát, hogy a megadott határidőn belül kötelező érvényűnek tekinti rendelését, megvásárolja és átveszi a kiválasztott árut a vételár ellenében, az ÁÜF feltételeinek megfelelően, feltéve, hogy a rendelést a kereskedő elfogadja. A rendelés beérkezése után a kereskedő elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolja a vevő rendelésének kézhezvételét. A kereskedő jogosult a vevő rendelését elutasítani helytelen, hiányos vagy valótlan adatok megadása esetén, ha az áru más személynek történő kiszállítására vagy átadására kerülne sor, az áru nem elérhető vagy más okokból kifolyólag.

2.10

Ha a kereskedő nem utasítja el a rendelést a 2.9 bekezdés szerint, akkor a rendelés feldolgozását követően a kereskedő indokolatlan késedelem nélkül elküldi a vevő megadott e-mail címére a rendelés elfogadását. Az elfogadó e-mail tartalmazza a rendelés számát, az áru nevét és specifikációját, az áru árát és a szállítási költségeket (postaköltség), a fizetési módot, az áru kiszállításának helyét, valamint esetlegesen további információkat. Az elfogadó e-mail kézhezvételével az adásvételi szerződés létrejön. A vevő rendelése egyúttal archiválásra kerül a Rendelések szekcióban, amelyhez csak a vevő fér hozzá bejelentkezés után.

A kereskedő a felek megállapodása és ezen ÁÜF alapján köteles a megrendelt árut az ÁÜF 4.1. cikkében meghatározott határidőn belül teljesíteni. Az elfogadó e-mailben a vevő számára egyúttal elküldik a jogszabály által előírt fogyasztói tájékoztatást, a Fogyasztói tájékoztató az elállási jog gyakorlásáról (PDF), az Elállási nyilatkozat (PDF), vagy az e-mailben található hivatkozást ezekre az információkra és dokumentumokra. Az e-mailben található link aktiválásával ezek az információk és dokumentumok megjelennek a vevő számára, és a vevőnek jogában áll azokat elmenteni.

2.11

A vevő a rendelést e-mailben visszavonhatja, ha ez a visszavonás a kereskedőhöz hamarabb megérkezik, mint hogy a kereskedő az ÁÜF szerinti eljárással elfogadná a rendelést. Ha az elfogadási határidő eredménytelenül telik le, a rendelés automatikusan törlődik. A rendelés az ÁÜF-ben meghatározott egyéb esetekben is törlésre kerül.

2.12

A rendelés/mó­dosítás feltételeinek változása esetén: ha a kereskedő nem képes a vevő rendelését teljes egészében elfogadni (például 4 tételből 1 nem elérhető), vagy ha a szállítási feltételek megváltoztatását javasolja más okokból, a vevőt erről e-mailben vagy más megfelelő módon értesítik. Egyúttal kérik, hogy nyilvánítsa ki egyetértését vagy nemtetszését a változással kapcsolatban. A vevő köteles egyetértését vagy nemtetszését az értesítés napjától számított 2 napon belül kifejezni. Ez idő alatt a vevő rendelésének elérhető tételeit számára fenntartják. Csak akkor jön létre szerződéses kapcsolat a felek között, ha a vevő elfogadja a kereskedő által javasolt változtatásokat a rendelésben. Ha a vevő a megadott határidőn belül nem fogadja el a változást, a rendelése a határidő lejártával teljes egészében törlődik, és a kereskedő módosítási javaslatát a vevő nem fogadta el.

2.13

Az adásvételi szerződés a kereskedő és a vevő között akkor jön létre, amikor a kereskedő elfogadja a vevő rendelését, vagy amikor a vevő elfogadja a kereskedő által javasolt rendelésmódosítást. Az adásvételi szerződésből fakadóan a kereskedő köteles a vásárlás tárgyát a vevőnek átadni és teljesíteni az ÁÜF-ben foglalt kötelezettségeket. A vevő köteles a vásárlás tárgyát átvenni, a megállapodás szerinti árat a kereskedőnek kifizetni, és teljesíteni a szerződés és az ÁÜF szerinti kötelezettségeket. A kereskedő az elfogadott rendelést az ÁÜF 4.1. cikkében meghatározott határidőn belül teljesíti.

2.14

Különleges esetekben és az elfogadás elküldése előtt a kereskedő fenntartja a jogot, hogy további szükséges dokumentumokat, adatokat kérjen be a vevőtől, illetve ellenőrizze a személyes adatok, az e-mail cím vagy a vevő telefonszámának helyességét. A kereskedő mindig jogosult a vevő rendelésének jellegétől függően a vevőtől a rendelés vagy a vevő személyazonos­ságának további hitelesítését kérni megfelelő módon, például írásban, e-mailben, SMS-ben vagy telefonon. Ha a vevő a kereskedő által kért módon és határidőn belül nem végzi el a kiegészítő hitelesítést, a határidő eredménytelen lejártával a rendelés (elfogadás előtt) vagy az adásvételi szerződés (elfogadás után) kezdettől fogva érvénytelennek minősül.

2.15

Ha a kereskedő a szerződés megkötése előtt vagy után nyomdai, rendszerbeli, emberi, beszállítói vagy egyéb hibát észlel az áruval, elérhetőséggel, mennyiséggel vagy szállítási lehetőségekkel kapcsolatban, illetve készlethiány, az áru nem elérhetősége esetén, vagy ha nem képes az árut a vevőnek a megállapodott határidőn belül vagy vis maior miatt szállítani, erről tájékoztatja a vevőt. A kereskedő és a vevő is jogosult bármelyik ilyen rendkívüli esetben a szerződés megkötése előtt a rendelést visszavonni/meg­szüntetni (vevő), illetve elutasítani (kereskedő). Ha ilyen rendkívüli körülmény a szerződés megkötése után következik be, akkor jogosult a szerződéstől elállni az áru vevő részére történő szállításának időpontjáig. A vevő is jogosult a szerződéstől elállni a fent említett rendkívüli körülmény bekövetkezése esetén az ÁÜF és a jogszabályok szerint. Ha a vevő már kifizette a vételárat, azt a jogszabályokkal és az ÁÜF-fel összhangban visszatérítik neki. A kereskedő jogosult egyoldalúan elállni a szerződéstől és/vagy nem kiadni az árut a vevőnek, ha kiderül, hogy a vevővel, az árut átvevő személlyel kapcsolatban helytelen, hiányos vagy valótlan adatokat közöltek vagy adtak meg, vagy ha a kereskedővel kommunikáló személy viselkedése kárt okozhat a kereskedőnek (pl. csalás esetén).

2.16

A vevő jogosult egyoldalúan elállni a szerződéstől a szerződés megkötésétől az áru kézbesítéséig. Az átvétel után történő elállási lehetőségeket az ÁÜF és a jogszabályok szabályozzák. Az ÁÜF melléklete tartalmazza a fogyasztót a szerződéstől való elállás jogának gyakorlásáról szóló tájékoztatót, valamint a fogyasztó részére a szerződéstől való elálláshoz szükséges mintanyomtatványt. Ezeket a dokumentumokat a vevő az alábbi címről/linkről töltheti le. A kereskedő a szerződés megkötésekor tájékoztatja a fogyasztót a szerződéstől való elállás jogának gyakorlásáról és átadja a fogyasztó részére a szerződéstől való elálláshoz szükséges mintanyomtatványt az áru kézbesítésekor.

2.17

Sem a vevő, sem a kereskedő nem jogosult a kölcsönös kapcsolatokból származó követelést harmadik félre átruházni.

2.18

A rendelés elküldése előtt a vevő jogosult a szerződés megkötése, technikai hibák észlelése vagy javítása céljából az ÁÜF 2. és 3. cikkében leírt műveleteket végrehajtani és technikai eszközöket használni.

3. Vételár és fizetési feltételek

3.1

A vevő köteles megfizetni a kereskedőnek az áruk vételárát és a szállítási költséget a kereskedő által elfogadott rendelés (megkötött szerződés) alapján. A rendelés készítésekor ezek az összegek összesítve (az áru és a szállítási költség összegeként) is feltüntetésre kerülnek. Az áru ára az oldalon ÁFA-val együtt van feltüntetve, hacsak nincs külön jelölve, hogy az ár ÁFA nélkül értendő. Az ÁFA az áruk és szolgáltatások szállítása esetén a jogszabályoknak megfelelően kerül alkalmazásra.

3.2

Az áru vételára nem tartalmazza a banki átutalás díját, az áru szállítási költségeit, az utánvét költségeit, a megvásárolt áru kézbesítési költségeit az ÁÜF 4. pontja szerint, valamint az elektronikus kommunikációs eszközök használatának költségeit. Ezeket a díjakat és költségeket a vevő köteles megfizetni, hacsak másként nem rendelkeznek. Külföldről történő fizetés esetén a vevő, mint a fizetés kezdeményezője köteles viselni saját bankjának és az egyéb díjakat, különösen a levelező bankok és a kedvezményezett bank díjait.

3.3

Az ár változhat nyilvánvaló nyomdai vagy egyéb hibák miatt, amelyek a kereskedő rendszerében vagy a vásárlói portálon az áru mellett megjelenített árat érintik. A vevő és a kereskedő is jogosult a rendelés törlésére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra (az áru átvételéig), ha a vevővel közlik az áru valamelyik tételének vételárának megváltozását a nyilvánvaló nyomdai vagy egyéb hiba miatt.

3.4

A vételár fizetési módja, az áru szállításának költsége (a fizetési módot a vásárló a vásárlási portálon történő árurendelés során választja ki, és a megrendelésben a költségkalkulá­cióval együtt jelzi):

  • Bankkártya – fizetés VÚB eCard szolgáltatáson keresztül. Azonnali online fizetés hitelkártyával. A vevő átirányításra kerül a fizetési kapura,
  • PayPal – fizetés PayPal-on keresztül. Azonnali online fizetés internetes fizetéssel. A vevő átirányításra kerül a fizetési kapura.

Fizetéskor változó szimbólumként kötelező megadni a vevő rendelési számát. A vevő által helytelenül megadott változó szimbólum esetén a vételár helytelen elszámolásához vezethet, és a vevő viseli az ezzel járó összes kockázatot, valamint késedelembe esik a fizetési kötelezettség teljesítésével.

3.5 A vételár lejárata:

Készpénzes fizetés esetén a kereskedő számlájára történő befizetéssel:
• A vevő köteles a kereskedőnek megfizetni a vételárat legkésőbb a szerződés megkötésétől számított 5 napon belül és az áru átvétele előtt az ÁÜF 3. cikkének megfelelő módon, ellenkező esetben a rendelés törlésre kerül;
• A vevő jogosult a fizetést már a rendelés elkészítése és elküldésekor teljesíteni a kereskedő felé, amely fizetés előlegként tekintendő a vételárra és a szállítási költségekre, azonban a vevőnek ajánlott a fizetést csak a kereskedő rendelésének elfogadása (a szerződés megkötése) után teljesíteni. Készpénzes fizetés esetén az áru utánvétes kiszállításával:
• A vevő köteles megfizetni a kereskedőnek a vételárat és a szállítási költségeket legkésőbb az áru vevő részére történő kézbesítésekor.

Utánvétes fizetés átvételkor: 0,90 € díjjal terhelt Előre fizetés bankkártyával: DÍJMENTES

3.6

A banki átutalás és a szállítási költségek megfizetésének díjai a vevő és a vevő bankja közötti szerződés alapján kerülnek meghatározásra. A vevőt figyelmeztetik, hogy a szállítási költségekre vonatkozó információk egyértelműen fel vannak tüntetve az áru rendelési folyamatában, és a választott szállítótól/kéz­besítő szolgáltatástól/szá­llítási módtól függenek. Az elektronikus kommunikációs eszközök használatának költségeit a vevő és az internet szolgáltatója, illetve az elektronikus kommunikációs szolgáltatója közötti szerződés szabályozza.

3.7

Az üzlet a Szlovák Köztársaság érvényes törvényei szerint állítja ki és kézbesíti a vásárlónak a számlát. A vásárló a rendelés elküldésével beleegyezik abba, hogy a számlát együtt a termékkel küldjék ki, vagy elektronikusan tegyék elérhetővé számára. Ha a számlát a termékkel együtt küldik ki, akkor a számla egyben szállítólevél és garancialevél is, hacsak nem kerül külön garancialevél kiküldésre. A külön kiküldött garancialevelet az üzlet kérésére és a Sola üzletben történő kézbesítésig a vásárlótól kapott kérelem alapján legkésőbb 7 napon belül az üzlet hitelesítheti.

3.8

A szerződéstől való elállás esetén a jogszabályok és a VOP (Általános Szerződési Feltételek) szerint járnak el. Ha a vásárlási árat a szerződés megkötése előtt fizették ki, és a szerződést nem kötik meg legkésőbb 15 napon belül a vásárló rendelésének kézhezvételétől, a vásárlási árat legkésőbb 30 napon belül visszatérítik a vásárlónak a vásárló rendelésének kézhezvételétől számítva, vagy legkésőbb 15 napon belül a rendelés elutasításától vagy visszavonásától számítva, attól függően, hogy melyik dátum következik be korábban. A vásárlási ár visszatérítése azon a számlán történik, ahonnan a befizetés történt, vagy más módon a felek közötti megállapodás alapján. A fizetett összeg visszatérítése előtt, ha kétségek merülnek fel, az eladó jogosult arra, hogy a vásárlótól igazolást kérjen arról, hogy ő a számla tulajdonosa és/vagy jogosult a pénzösszeg fogadására. Ha az eladónak kötelessége visszatéríteni a vásárlási árat, és a terméket már kézbesítették a vásárlónak, az eladó a termék visszajuttatása után téríti vissza a vásárló számára a vásárlási árat.

4. Áruszállítás, szállítási feltételek és áruszállítási költségek

4.1

Az eladó a megrendelés leadásakor a vásárló által megadott címre szállítja a terméket (kizárólag az Európai Unió területén), kizárólag azon személy részére, aki a vásárlóként meg van adva. A termék szállítása vagy átadása más személy részére, mint a vásárló, külön írásbeli beleegyezés és a kereskedő által előzetesen kért dokumentumok nélkül nem lehetséges. Ezért fontos, hogy a vásárló a termék megrendelésekor helyesen adja meg az azonosító adatait és a szállításhoz szükséges adatokat. A termék szállítása az EU területén kívülre, vagy más személy részére kizárólagos jogosultság nélkül nem lehetséges. A termékszállító jogosult megfelelő eszközökkel ellenőrizni és megerősíteni, hogy az átvevő személy a vásárló és jogosult-e a termék átvételére. Ha a körülmények indokolják, a kereskedő és a vásárló megállapodhatnak a szállítási határidő meghosszabbítá­sában, vagy az egyenértékű minőségű és árú alternatív teljesítésben. A szállításért felelős harmadik fél – a postai és futárszolgálta­tásokat nyújtó DPD cég.

Fizetés a termék átvételekor (utánvét) csak akkor lehetséges, ha a szállítás a Packeta Slovakia s. r. o. szolgáltatásaival történik, vagy futárszolgáltatáson keresztül, és a vásárlás összege nem haladja meg az 200,– €-t.

4.2

A termék átadása a vásárlónak csak akkor lehetséges, ha a vételár és a szállítási költség is kifizetésre került a szállított áru tekintetében. Ellenkező esetben az eladó, illetve a szállító/fuvarozó jogosult arra, hogy ne adja át a terméket, és az eladó nem tekinthető késedelmesnek a termék szállításában. A vásárlónak kötelessége a szállító/fuvarozó által elfogadott megrendelési mennyiségben átvenni a terméket. A vásárló csak a vételár, a szállítási költség kifizetése és a termék átvétele után szerez tulajdonjogot a termékhez.

4.3

A termék szállítási módját a vásárló választhatja ki az online áruházban az eladó által kínált lehetőségek közül a termék rendelési folyamatában.

4.4

Bizonyos esetekben a kereskedő jogosult megváltoztatni az áru szállítási módját egy másik szállítási módra a rendelés elfogadása előtt. Ebben az esetben a vásárlót írásban értesítik, javasolják a rendelés, a szerződési feltételek 2. cikkének megfelelő módosítását, és tájékoztatják a szállítási költségek változásáról. A szállítási mód változása miatti szállítási költség változás nem lesz hátrányos a vásárlóra nézve.

4.5

Az eladó, a szállítási vállalat vagy a csomagküldő szolgálat jogosult értesíteni a vásárlót a termék szállításáról e-mailben, SMS üzenetben vagy más megfelelő formában (például telefonon). A vásárló tudomásul veszi, hogy az eladó átadja a vásárló szállítási adatait a szállítási/árus­zállítási vállalatnak vagy a futárnak. A vásárló köteles elérhetőnek lenni a megadott címen a termék szállítási időpontjában.

4.6

A vásárló köteles a termék átvételekor anélkül, hogy külön kérnék, igazolnia azonosságát érvényes személyazonosító okmányokkal (személyi igazolvány vagy útlevél). Ezekből az okmányokból egyértelműen meg kell állapítani a vásárló azonosságát, alkoholos italok esetén pedig az életkort is, valamint a termék átvételének jogosultságát. Ellenkező esetben az eladó/szállító nem köteles átadni a terméket.

4.7

Ha a vásárló jogtalanul megtagadja a termék átvételét, vagy ismételt jogtalanul nem veszi át, az eladó jogosult minden ezzel kapcsolatos költséget érvényesíteni vele szemben.

4.8

Az eladó jogosult egyoldalúan és saját belátása szerint belsőleg meghatározni azt az értékhatárt, amelynél a vásárlónak már nem kell fizetnie a termék szállítási költségét. A szállítási költség fizetésének vagy nem fizetésének ténye látható lesz a www.solapoint.hu weboldalon található rendelési adatokban.

4.9

A vásárlónak kötelessége a termék átvételekor ellenőrizni a szállítmány csomagolását, hogy az nem sérült-e, valamint hogy a szállítmány teljes és hiánytalan-e, különösen a csomagok/szállít­mányok számát tekintve. Bármilyen nyilvánvaló szállítási probléma vagy terméksérülés esetén javasoljuk a vásárlónak, hogy azonnal értesítse erről a szállítót és az eladót e-mailben vagy más megfelelő módon. Későbbi panaszok esetén, amelyek a szállításkor észlelhetőek lettek volna, feltételezhető, hogy a terméket megfelelően szállították, hacsak az ellenkezőjét nem lehet megfelelően bizonyítani.

4.10

A vásárló a termék sérülését e-mailen vagy más megfelelő módon jelzi az eladónak.

4.11

Az eladó azonnal értesíti a vásárlót a termék szállításának lehetetlenségéről, valamint a vis maior esetekről vagy más okokról, amelyekért az eladó vagy a szállító/fuvarozó nem felelős. Ebben az esetben az eladó alternatív teljesítést ajánl vagy biztosít a fogyasztónak, és eljár az ÁSZF és a jogszabályok szerint.

4.12

Személyes átvétel a Sola üzletében csak akkor lehetséges, ha az áru rendelkezésre áll az üzletben. A rendelt árut legkésőbb 5 munkanapon belül át kell venni. A termék szállítása a Sola üzleteibe nem lehetséges. Nyilvánvaló hibákat a vásárlónak azonnal reklamálnia kell.

5. Garancia, reklamáció feltételei és reklamációs eljárás

Űrlap – Árureklamáció

5.1

Ezen pont rendelkezései nem vonatkoznak a vásárlókra, akik nem fogyasztók, vagy olyan személyekre, akik az árut vállalkozási céllal, és nem személyes fogyasztás céljából vásárolják. A termék hibáira vonatkozó felelősség ebben az esetben a Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyvének 422. § és következő rendelkezéseinek megfelelően irányul. Az eladó a fogyasztói panaszokat a Szlovák Köztársaság jogszabályaival összhangban, különösen a 250/2007 Z.z. törvényben, valamint a Szlovák Köztársaság Polgári Törvénykönyvével és az érvényes jogszabályokkal összhangban intézi.

5.2

Minden polgári jogi kapcsolaton alapuló vásárolt termékre vonatkozóan a Szlovák Köztársaság jogszabályai szerint a szavatossági idő alapvetően 24 hónap, kivéve, ha a szlovák jogszabályok rövidebb időtartamot állapítanak meg bizonyos terméktípusok esetében. A szavatossági idő a vásárló általi átvétel napjától kezdődik. Az eladó felelős a fogyasztói vásárló számára a termék hibáiért a Polgári Törvénykönyv Eladási dologra vonatkozó felelősségről szóló rendelkezései szerint.

5.3

A szavatossági időtartam meghatározása a Szlovák Köztársaság jogszabályaiból következik. Ha az eladott tárgyon, annak csomagolásán vagy mellékelt használati útmutatóján feltüntetett időtartam van jelölve, akkor a szavatossági időtartam nem ér véget ennek az időtartamnak lejárta előtt.

5.4

A garancia nem vonatkozik a hibákra és károkra, amelyek a következő okok miatt merültek fel: a normál használati kopás, a vásárló vagy harmadik fél általi használat utáni cselekedetek, szakszerűtlen, nem óvatos bánásmód, túlzott terhelés, mechanikai sérülés vagy kopás, a termék használata az utasításokkal vagy a használati cél szerinti nem megfelelő használata, a használati, karbantartási vagy tárolási szabályok betartásának elmulasztása, természeti katasztrófák, szakszerűtlen vagy helytelen szerelés vagy telepítés, illetve tárolás.

5.5

A vásárló reklamációt nyújthat be: személyesen a Sola üzletében, a termék és a vásárlási igazolvány bemutatásával, valamint postai úton, a termékkel együtt elküldve és a szükséges egyéb dokumentumokkal (különösen a vásárlási igazolvánnyal) együtt a következő címre: Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre.

5.6

A reklamált termékhez a vásárló csatol egy olvasható eredeti vagy másolat vásárlási igazolványt, és részletesen leírja a hiba jellegét és annak külső megnyilvánulási formáit. A terméket tiszta állapotban kell szállítani, és mellékelni kell hozzá a termékkel együtt szállított tartozékokat.

5.7

Az eladó reklamáció esetén kiad egy megerősítést a fogyasztónak. A reklamáció értékelése nem lehetséges a termék vagy a vásárlási igazolvány másolatának bemutatása nélkül.

5.8

A kereskedő a fogyasztói reklamációkat a Szlovák Köztársaság jogszabályaival összhangban kezeli, különösen a 250/2007 Z.z. törvénnyel, a hatályos Polgári Törvénykönyvvel és az érvényes jogszabályokkal. Ha a hiba eltávolítható, a vásárlónak joga van arra, hogy azt ingyenesen, időben és megfelelően eltávolítsák. A kereskedő köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani. A vásárló a hiba eltávolítása helyett kérheti a termék cseréjét, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, annak cseréjét, amennyiben ez a kereskedő számára nem okoz aránytalan költségeket a termék ára vagy a hiba súlyossága tekintetében. A kereskedő a hiba eltávolítása helyett mindig kicserélheti a hibás terméket egy hibátlanra, ha ez a vásárlónak nem okoz jelentős nehézséget. Ha a hiba nem eltávolítható, és akadályozza a termék rendeltetésszerű használatát, a vásárlónak joga van a termék cseréjére vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vásárlót, ha bár a hiba eltávolítható, de a hiba javítás utáni ismételt előfordulása vagy a nagyobb számú hibák miatt a terméket nem tudja rendeltetés szerűén használni. Egyéb eltávolíthatatlan hibák esetén a vásárlónak joga van a termék árának megfelelő árengedményre.

5.9

Az üzlet köteles legkésőbb 30 napon belül kiadni a reklamációs eljárásról szóló igazolást a reklamáció benyújtását követően, a fogyasztóvédelmi törvények és jogszabályok szerint. A vásárló tudomásul veszi és beleegyezik, hogy a reklamáció benyújtásával és kezelésével kapcsolatos igazolást a jogszabályoknak megfelelően kézbesítik neki. A reklamációs eljárás lezárása után, valamint az üzlet értesítésére a vásárló köteles legkésőbb 15 napon belül átvenni az üzlettől a reklamált terméket, ha a reklamációt javítással, árengedménnyel, termékcserével (új termékkel) vagy a reklamáció elutasításával kezelték. A fogyasztók panaszait és javaslatait az üzlet székhelyére lehet címzett.

5.10

Ha a vásárló nem veszi át a terméket sem 30 napon belül a reklamáció rendezése után, sem 30 napon belül a termék ismételt kézbesítésének napjától, vagy nem veszi át ugyanabban a határidőben az üzlet értesítését követően a reklamációs eljárás lezárása után a vásárló által megadott kapcsolattartó címről, az üzlet jogszabályoknak megfelelően jogosult a vásárlótól követelni a teljesítést, napi 0,20 euró összegben minden napra, amíg a terméket tárolják.

6. Az áru visszaküldése – a szerződéstől való elállás

Űrlap – Áruvisszaküldés

6.1Utasítás a fogyasztó szerződéstől való elállási jogáról / a szerződéstől való elállási jog gyakorlásáról.

A vásárló jogosult elállni a távollevő szerződéstől vagy a kereskedő üzleti helyén kívül megkötött szerződéstől

  1. a termék átvételétől számított 14 napon belül,
  2. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül,
  3. a nem kívánt látogatás, az akció keretében vagy az akcióval összefüggésben megkötött szerződés esetén a szerződés megkötésétől számított 30 napon belül.

Az elállási jog gyakorlása érdekében a vásárlónak egyértelmű nyilatkozattal kell értesítenie a kereskedőt az elállási szándékáról (például postai levél útján), a következő címre: Sola Switzerland EU kft, Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Szlovákia. Erre a célra a vásárló használhatja a kereskedő weboldalán (webshopjában) elérhető elállási nyilatkozat mintát. Az elállási határidő akkor van betartva, ha a vásárló az elállási jog gyakorlásáról szóló értesítést az elállási határidő lejárta előtt megküldi. A részletes feltételek a 108/2024 Z.z. törvényben vannak szabályozva. A szerződéstől való elállás esetén a kereskedő minden olyan fizetést visszatérít, amelyet jogszabályok alapján vissza kell térítenie. Ez nem vonatkozik a kiegészítő költségekre, ha a vásárló más szállítási módot választott, mint amelyet a kereskedő a legolcsóbb általános szállítási módként kínál. A kereskedő az összeget a vásárlónak a termék visszaszolgál­tatásától számított legfeljebb 14 napon belül visszatéríti, vagy amennyiben bizonyítja, hogy a vásárló visszaküldte a terméket, attól az időponttól számítva, amelyik korábban bekövetkezik. A visszatérítés ugyanazzal a fizetési móddal történik, amelyet a vásárló eredetileg használt (hacsak más nem lett külön megállapítva, és további költségek nélkül). A terméket legkésőbb az elállási jog gyakorlását követő 14 napon belül vissza kell szállítani a következő címre: Sola Switzerland EU s.r.o., Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Szlovákia. Az elállási határidő betartottnak tekintendő, ha a terméket visszaküldik a 14 napos határidő lejárta előtt. A termék visszaszállításának közvetlen költségeit a vásárló viseli, távollévő szerződés esetén a termék visszaszállításának költségeit is, ha annak természetéből adódóan nem postai úton történik a visszaszállítás. A vásárló felelős bármilyen értékcsökkenésért, ami a termékkel való bánásmód következtében állt be, és ami meghaladja azt a szintet, ami szükséges a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához. A vásárló nem jogosult az elállásra a 108/2024 Z.z. törvény 19. § (1) bekezdése szerinti esetekben.

Fogyasztó csak az áru értékcsökkenéséért felel, amely az áru tulajdonságainak és funkcióinak megállapításához szükséges bánásmódon túl keletkezett. A fogyasztó nem felel az áru értékcsökkenéséért, ha az eladó nem teljesítette a fogyasztó elállási jogáról szóló információs kötelezettségét a 3. § (1) h) pontja szerint. Az áru sértetlen, felhasználatlan, kopásnyomok nélküli visszaküldendő. Az eladó ellenőrzi és teszteli a visszaküldött árut. Ha az áru sértetlen és felhasználatlan állapotban került vissza a vásárlóhoz, az eladó a vásárlónak visszatéríti az áru vételárát az Általános Szerződési Feltételek és a jogszabályok szerint. Ennek értelmében a vételárat banki átutalással térítik vissza a vásárló eredeti számlájára, kivéve, ha az felek másként nem állapodtak meg.

6.2

Amennyiben a terméket sérült, használt vagy kopott állapotban, illetve a kísérő dokumentumok és tartozékok nélkül küldik vissza, az eladó jogosult kártérítést követelni a vásárlótól, illetve más jogi követeléseket érvényesíteni.

6.3

Az eladó és a vásárló közötti megállapodás alapján, valamint ezekkel az ÁSZF-fel összhangban a vásárló nem jogosult indoklás nélkül elállni a vásárlási szerződéstől az alábbi esetek valamelyikében: a) Az egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem visszaküldhető védőcsomagolásban szállított termék esetén, amelynek védőcsomagolása szállítás után sérült. b) Az olyan termék esetén, amely a jellegéből adódóan szállítás után elválaszthatatlanul összekeveredhet más termékkel.

6.4

Ha a visszalépési feltételek vagy a termék rendeltetésszerű visszaküldésének feltételei megsértésével kapcsolatban a kereskedő jogosult kártérítést követelni a vásárlótól az ebből eredő károkért, a vonatkozó jogszabályok szerint.

7. Személyes adatok védelme

A Sola Switzerland EU s.r.o., székhelye: Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, IČO: 46 232 184, DIČ: 2023288905, IČ DPH: SK2023288905, bejegyezve a Nitrai Törvényszék Kereskedelmi Nyilvántartásában, Szakasz: Sro, Bejegyzés száma: 29318/N (továbbiakban: „Weboldal Üzemeltetője “, „Sola“ vagy „Üzemeltető“), tudatában van annak, hogy jelentős felelősséggel tartozik személyes adatainak kezeléséért. A következő adatvédelmi nyilatkozat célja, hogy áttekintést nyújtson arról, mi történik az Ön adataival, és milyen védelmet kínál az internetes oldal üzemeltetője.

7.1 A személyes adatok védelmének tárgya

Választható, hogy létrehoz egy ügyfélfiókot vásárlásához. Ez az ügyfélfiók személyes információkat tartalmaz, mint például a név, cím vagy email cím. Az adatokat adatbázisunkban tároljuk későbbi bejelentkezésekhez történő feldolgozás céljából. Ez a nyilatkozat vonatkozik azokra az adatokra, melyeket a vásárló megadott vagy közölt a www.solapoint.hu portálon történő interakció során, és tájékoztatást nyújt arról, hogyan kezeljük a személyes adatokat.

7.2 Személyes adatok és azok alkalmazása

Az adatokat tároljuk adatbázisunkban későbbi feldolgozás céljából. Emellett automatikusan naplófájlokba mentjük az adatokat, amelyeket a böngészőből kapunk látogatás közben (pl. Chrome, Firefox, Safari stb.). Ez azt jelenti, hogy az IP cím ismert, és a számítógépen cookie fájl van létrehozva. Ez a cookie fájl biztosítja, hogy rendeléseit helyesen lehessen feldolgozni, és főként lehetőséget biztosít arra, hogy az Ön érdeklődési körének megfelelő termékeket kínáljunk Önnek, anélkül hogy ismételten meg kellene adnia az érdeklődését.

7.3 Adatvédelem

Az adatok védelme érdekében a felhasználói fiók jelszóval van védve, így más személyek nem férhetnek hozzá a fiókhoz. Biztosítottuk a biztonságos kapcsolat létrehozását a HTTPS protokoll használatával, amely védelmet nyújt a külső hozzáférés ellen.

7.4 Sütik (Cookie-k)

Ezen a webhelyen a Google Analytics szolgáltatását használjuk, amelyet a Google, Inc. nyújt („Google“). A Google Analytics szolgáltatás „cookie“-kat használ, ezek szöveges fájlok, amelyeket számítógépén tárolunk, és lehetővé teszik a weboldal használatának elemzését. Ezeknek a cookie fájloknak az élettartama 26 hónap. Az ilyen cookie fájlok által generált webhelyhasználati információkat (beleértve az IP címet) továbbítják és tárolják a Google szerverein az Egyesült Államokban. A Google ezeket az információkat arra használja fel, hogy értékelje a weboldal használatát, összeállítson jelentéseket a weboldal tevékenységéről weboldal üzemeltetői számára, valamint más webes és internetes szolgáltatások nyújtásához. A Google esetleg továbbíthatja ezeket az információkat harmadik feleknek, ha ez törvény által előírt, vagy ha ezeket a harmadik felek a Google nevében dolgozzák fel az adatokat. A Google soha nem fogja társítani az IP címet más Google által gyűjtött adatokhoz. A cookie-k telepítését lehet megakadályozni a böngésző szoftver megfelelő beállításával; azonban felhívjuk figyelmét, hogy ebben az esetben nem biztosítható ennek a weboldalnak az összes funkciójának teljes használata. Az adatgyűjtés és tárolás bármikor támadható a jövőben. Az IP címek teljes körű rögzítéséről szóló viták figyelembevételével szeretnénk hangsúlyozni, hogy ez a webhely a Google Analytics szolgáltatást az „anonymizeIp()” kiegészítéssel használja, amely rövidíti az IP címeket, hogy közvetlenül ne lehessen személyes kapcsolatot létesíteni. Emellett lehetőség van megakadályozni az adatok rögzítését a cookie fájlokkal és a webhely használatával kapcsolatos adatokat (beleértve az IP címet) a Google által, a Google által elérhető internetes böngésző kiegészítő telepítésével és letöltésével (http://tools.google.com/dlpage/gaoptout…). Személyes adatok gyűjtésére, harmadik felekkel való megosztására vagy marketing platformokkal történő összekapcsolására nem kerül sor az Ön kifejezett hozzájárulása nélkül.

Sütik (cookie-k) használata a következő célokra: a. Az oldal megfelelő működésének biztosítása és a rendelések egyszerűsítése (például rendelések tárolása, vásárló azonosítása); b. Reklám és marketing akciók; c. Webhely látogatottsági statisztikák készítése és információk gyűjtése az oldal használatáról annak szerkezetének és tartalmának javítása érdekében.

Az összes sütifájl, amelyet weboldalunk használ, lehet ideiglenes vagy tartós formában. Az ideiglenes sütifájlok a felhasználó webböngészőjének bezárásakor törlődnek, míg a tartós sütifájlok még a weboldal használata után is tárolódnak, és információkat tárolnak, amelyek később megkönnyítik és gyorsítják a weboldalhoz való hozzáférést és szolgáltatásaink használatát. Weboldalunk szolgáltatásainak igénybevétele a böngésző sütifájl-beállításainak változtatása nélkül azt jelenti, hogy beleegyezést ad a sütifájlok tárolásához a felhasználó végberendezésének memóriájában.

Bármikor lehet blokkolni a sütik (cookie-k) használatát és eltávolítani a tartós sütiket az internetes böngésző megfelelő beállításaival. Részletes információk a sütik kezelési lehetőségeiről és módszereiről általában elérhetők a böngésző súgójában. A sütik használatának korlátozása vagy blokkolása néhány alkalmazás helyes működését is megakadályozhatja, amelyek elérhetők weboldalunkon.

Cookieyes-beállításai közvetlenül a Cookieyes segítségével

7.5 Információs kötelezettség a Betrokkantak számára

A SOLA Switzerland EU s.r.o. (azonosító és kapcsolattartási adatok az 1.1 cikk szerinti ÁSZF-ben) vállalat személyes adatokat dolgozz fel a weboldal látogatói, ügyfelek és hírlevél-tiltók („Érintett személyek “) számára az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa 2016/679-es Rendelete („GDPR“) és más érvényes személyes adatvédelmi jogszabályoknak megfelelően, amelyek módosítják és kiegészítik a GDPR rendeletet, mint „Kezelő”. A személyes adatokat a Kezelő nevében megkötött adatfeldolgozási szerződés alapján is kezelhetik ugyanolyan szigorú feltételek mellett „Közvetítők” (jogi személy vagy jogi képviselő, aki számítógépes szolgáltatásokat nyújt, adatfeldolgozással kapcsolatos szolgáltatásokat vagy reklám- és marketing szolgáltatásokat). A személyes adatok címzettjei lehetnek a Kezelőn kívül a fent említett Közvetítők mellett futárszolgálta­tásokat és postai szolgáltatásokat nyújtó vállalatok is.

Személyes adatok kezelésének céljai:
• A vásárló azonosítása szerződéses partnerként a vásárlói portálon keresztül megkötött szerződés teljesítéséhez;
• Ügyfélfiók létrehozásának lehetősége;
• Megfelelő levelezések és áruk szállítása, előzetes szerződéses kapcsolatok végrehajtása és létrehozása;
• A vásárló azonosítása a szerződés módosítására vagy megszüntetésére irányuló tárgyalások lefolytatása érdekében;
• Válaszok a szerződésből eredő kérésekre, megjegyzésekre vagy információkra;
• Szerződések, számlák és egyéb kapcsolódó dokumentumok nyilvántartása;
• Számviteli okiratok feldolgozása adózási célokra;
• IT támogatás az adatbázisok kezelésében személyes adatokkal és rendelésekkel kapcsolatban, statisztikai információk szerzése és feldolgozása ügyfelekről;
• Mindezt a szerződés teljesítése jogi alapján, melynek szerződéses fele Ön, mint érintett személy – ügyfél.

Hírlevelek küldése termékeinkről, szolgáltatásainkról és akcióinkról a weboldal látogatóinak az Ön, mint érintett személy hozzájárulása alapján, vagy az Üzemeltető jogos érdeke alapján a mi vállalatunk ügyfelei felé (‚közvetlen marketing‘),

A jogszabályok által előírt kötelezettségek teljesítése és a Szlovák Köztársaságban általánosan kötelező érvényű jogi előírások, különösen az ÁFA törvény alapján, jogszabályi kötelezettség jogi alapján,

A SOLA által nyújtott szolgáltatások minőségére vonatkozó ügyfélvélemények beszerzése (Heureka portál), az Üzemeltető jogos érdeke alapján.

Az Ön rendelésének teljesítéséhez és a szerződés megfelelő teljesítéséhez szükség van az Ön keresztnevére, vezetéknevére, címére, e-mail címére, telefonszámára, valamint esetleg születési dátumára vagy évére. Jogi személyek esetében szükséges a cégnév, a székhely címe, beleértve az irányítószámot, a cégjegyzékszámot (IČO), az adószámot (DIČ), a telefonszámot és az e-mail címet. Ezeknek az adatoknak a megadása nélkül nem lehetséges vásárlást végezni, árut szállítani, illetve vásárlási igazolást kiállítani és kiküldeni. Hírlevélre történő feliratkozás esetén csak az e-mail címét és esetlegesen születési dátumát fogjuk kezelni. Az e-mail címe az Ön rendeléseivel kapcsolatos kommunikációs eszközként is szolgál. Személyes adatait csak annyi ideig kezeljük, amíg azokat megszereztük céljaink elérésére, és amíg azokat az érvényes jogszabályok szerinti archiválásra szükséges időtartamig szükséges kezelni, a jogos érdeken alapuló adatkezelés esetén a tiltakozásig, és hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén a visszavonásig. A Heureka.sk portál üzemeltetője az email címeket a Mi Vásárlóink által Vizsgált Programban való részvétel időtartama alatt, vagy amíg a vásárló nem tiltakozik az üzleti tájékoztatók küldése ellen a mi cégünk vagy közvetlenül a Heureka portál üzemeltetője számára, amelyre minden egyes kérdőívben lehetőséget biztosítanak, valamint minden rendelés leadása előtt is.

A Sola cég a Mailchimp, Google Analytics és Google AdWords alkalmazásokat használja, amelyek az Egyesült Államokban találhatók. Ezeknek az alkalmazásoknak az üzemeltetői az EU-USA Adatvédelmi Pajzs megállapodáshoz csatlakozva megfelelő garanciát nyújtanak és biztosítják a személyes adatok biztonságát, valamint garantálják, hogy a személyes adatokat a GDPR elvei szerint fogják kezelni.

Mint érintett személy, jogában áll bármikor visszavonnia adatai kezeléséhez adott hozzájárulását a jövőre nézve, és személyes adatait ezután törölni fogják. Jogában áll ingyenesen tájékoztatást kérni tárolt adatai kezelésével kapcsolatosan. Feltéve, hogy betartja a kötelező érvényű jogszabályi követelményeket, Önnek továbbá (i) joga van hozzáférni személyes adataihoz, (ii) joga van helyesbíteni helytelen személyes adatait, (iii) joga van korlátozni (blokkolni) személyes adatainak kezelését, (iv) joga van tiltakozni személyes adatai kezelése ellen, (v) joga van személyes adatai törléséhez, különösen akkor, ha már nem szükségesek azok a célok szempontjából, amelyekért gyűjtötték vagy más módon kezelték őket, vagy ha visszavonta hozzájárulását azok kezeléséhez, és nincs más jogalap a kezelésre, illetve ha személyes adatait jogellenesen kezelték.

Önnek továbbá joga van az adatok hordozhatóságához, azaz jogában áll kérni és megkapni azokat a személyes adatait, melyeket önkéntesen szolgáltatott nekünk elektronikus formában és hozzájárulása alapján, strukturált, széles körben használt, gépi olvasható formátumban. Ebben az összefüggésben kérheti az adatok átadásának jogát egy másik adatkezelőnek, amennyiben ez technikailag megvalósítható. Mint érintett személy, jogában áll panaszt benyújtani az adatvédelmi hatósághoz, mely Szlovákia Személyes Adatvédelmi Hivatala, székhelye: Hraničná utca 12, 820 07 Pozsony, Szlovákia, ha úgy gondolja, hogy személyes adatait a hatályos jogszabályokkal ellentétesen kezelik.

További információért vagy a fent említett jogokkal kapcsolatos kérdéseivel fordulhat hozzánk e-mailben a solapoint@solapoint.hu címen, vagy postai úton a SOLA Switzerland EU s.r.o. cég székhelyére: Novozámocká 1065, 951 12 Ivanka pri Nitre, Szlovákia.

7.6 Ez az adatvédelmi nyilatkozat változásai

A weboldal üzemeltetője fenntartja magának a jogot ennek az adatvédelmi nyilatkozatnak a módosítására. Amennyiben módosítjuk ezt az adatvédelmi nyilatkozatot, a frissített verziót közzétesszük frissített verzió dátumával együtt.

Ha bármilyen kérdése van ezzel az adatvédelmi nyilatkozattal kapcsolatban, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az info@solaswiss.com címen, és a levél tárgyában tüntesse fel: „adatvédelmi nyilatkozat“.

8. Információ az alternatív vitarendezési rendszerben való vitarendezés lehetőségeiről és feltételeiről

A vásárló, mint fogyasztó (nem vállalkozó), jogosult a kereskedőhöz fordulni panaszával (solapoint@solapoint.hu e-mailen keresztül), ha nem elégedett azzal, ahogy a kereskedő kezelte reklamációját, vagy úgy véli, hogy a kereskedő megsértette jogait. Abban az esetben, ha a kereskedő ezt a kérelmet elutasítja, vagy nem válaszol rá 30 napon belül annak megküldését követően, a fogyasztó jogosult kezdeményezni az alternatív vitarendezési eljárás megindítását az alternatív vitarendezési szervezetnél a 391/2015 Z.z. törvény szerint, mely az alternatív vitarendezési szervezet és a jogi személyek listáján szereplő jogosult szervezet. A kérelmet a fogyasztó benyújthatja a 391/2015 Z.z. törvény 12. §-ában meghatározott módon. A fogyasztó panaszt is benyújthat az Európai Unió Alternatív Vitarendezési Platformján (RSO), amely online elérhető a commission.eu­ropa.eu. Az alternatív vitarendezési eljárást csak a fogyasztó, azaz fizikai személy veheti igénybe, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem vállalkozói, foglalkoztatási vagy szakmai tevékenysége keretében jár el, és kizárólag a fogyasztó és kereskedő közötti vitát érinti, ami a fogyasztói szerződésből ered, vagy azt érinti. Az alternatív vitarendezés kizárólag távolsági szerződésekkel kapcsolatos esetekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem vonatkozik olyan vitákra, ahol a vita értéke nem haladja meg a 20 eurós összeget. Az összes alternatív vitarendezési szervezet listáját a Gazdasági Minisztérium a www.economy.gov.sk weboldalon teszi közzé.

9. Záró rendelkezések

9.1 A weboldalunkon nyújtott szolgáltatások közvetlenül nem szólnak olyan személyeknek, akik 18 évnél fiatalabbak.

9.2

A kereskedő jogosult a kölcsönös dokumentációt és a szerződést a vonatkozó Általános Szerződési Feltételekkel együtt elektronikus formában 5 évig tárolni és archiválni. Az archivált szerződés nem áll a vevő rendelkezésére. A szerződés megkötéséhez szlovák nyelvet ajánlanak fel. A vevő jogosult a szerződés lényeges elemeit a jogszabályi előírásoknak megfelelően elektronikus formában sokszorosítani. A szerződés a felek szerződésből eredő kötelezettségeinek kiegyenlítéséig tartó időszakra jön létre, ill az elállás pillanatáig tartó időszakra a szerződés, az ÁSZF és a jogszabályok szerint. A vevő szerződéses kötelezettségeinek minimális időtartamát a szlovák jogszabályok, az ÁSZF és a szerződés határozza meg.

9.3

Az előzetesen meg nem szüntetett vásárlónak címzett elektronikus üzenetek kézbesítésére vonatkozóan az értékesítő akkor tekinti a levelet (e-mailt vagy sms-t) kézbesítettnek, ha nem kap hibaüzenetet a vásárló által megadott e-mail címre vagy telefonszámra történő kézbesítési lehetetlenségről. Ez esetben a levél (e-mail vagy sms) a következő napon, vagy az azt követő napon tekintendő kézbesítettnek, kivéve, ha kényszertörvény másként nem rendelkezik. Az értékesítőnek címzett elektronikus üzenetek (e-mail) kézbesítésére vonatkozóan a levél (e-mail) kézbesítettnek tekintendő addig, amíg az értékesítő nem igazolja vissza a vásárló részére visszaigazoló e-mail üzenet küldésével. A küldemény kézbesítettnek minősül, még akkor is, ha az címzett nem veszi át, vagy ha az címzett saját mulasztása vagy elhanyagolása miatt nem veszi át. Ilyen esetekben a küldemény a feladó által meghatározott postai tárolási idő lejárta után kézbesítettnek minősül, és a küldemény visszatér a feladóhoz, aki ezt nem sérült bizonyítékkal igazolja. A futárszolgálat (DHL Parcel Slovensko s.r.o.) által kézbesített értesítések az átvétel pillanatában kézbesítettnek minősülnek. Amennyiben a futárszolgálat által történő kézbesítés sikertelen, a kézbesítés a futár első kézbesítési kísérlete utáni harmadik napon történtnek minősül, amelyet a futárszolgálat nyilatkozata igazol. Az értékesítő kizárólagos jogosultsága, hogy eldöntse, milyen formában és mely esetekben kommunikál a vásárlóval (sms, e-mail vagy egyéb megfelelő módon).

9.4

Ha bizonyítást nyer, hogy valamelyik ÁSZF vagy szerződési rendelkezés érvénytelen vagy hatástalan, ez az érvénytelenség vagy hatástalanság nem vonja maga után a többi szerződési rendelkezés vagy ÁSZF érvénytelenségét vagy hatástalanságát. Ebben az esetben a felek kötelesek az ilyen érvénytelen vagy hatástalan rendelkezést azonnal új, érvényes rendelkezéssel helyettesíteni, amely megőrzi a szerződés vagy ÁSZF azon célját, amelyet az érvénytelen vagy hatástalan rendelkezés elfogadásakor vagy megkötésekor szolgált.

9.5

Az üzleti tevékenységek felett a Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzési Hivatal, melynek székhelye Nitrán található, jogosult felügyeletet gyakorolni, konkrétan a Nitrai járásra vonatkozóan, címe: Staničná utca 9, 950 50 Nitra 1.

9.6

A Szlovák Köztársaság joga az irányadó anyagi és eljárási jog. Az ÁÜF, szerződések vagy azokkal kapcsolatos minden vita, beleértve a termékszállítási vitákat is, kizárólag Szlovákia bíróságai előtt kerülnek tárgyalásra és döntésre Szlovákia jogrendje szerint.

9.7

Általános Szerződési Feltételek érvényesek és kötelezőek attól a naptól kezdve, amikor azokat az eladó internetes oldalán közzétették, és megtekinthetők az eladó székhelyén is. Az eladó fenntartja magának a jogot, hogy saját belátása szerint ezeket törölje, módosítsa, igazítsa vagy újakat helyezzen ki, figyelembe véve, hogy a megkötött szerződésekre azok az Általános Szerződési Feltételek vonatkoznak, amelyek a vásárlási szerződés megkötésének időpontjában érvényesek. A vásárló a www.solapoint.hu weboldalon történő rendelés leadásával és az ÁSZF szövegének jóváhagyásával a rendelési folyamat befejezésekor megerősíti, hogy tájékoztatást kapott a vásárló jogáról a szerződéstől való elállásra a(z) 108/2024 Z.z. törvény 15. § (1) bekezdés f) pontja szerint, megismerte és egyetért az ÁSZF-fel, valamint a reklamációs renddel (5. cikk), tekintve azokat a szerződéses viszony részének.

Az ÁSZF ebben a szövegben 2024. július 1-jétől érvényes és alkalmazandó azokra a rendelésekre, amelyeket ezen dátum után szállítanak ki a vásárlói portálon keresztül.

Mellékletek

A fogyasztó vételtől való elállási joga / az elállástól való jog alkalmazása (.pdf)
Szerződéstől való elállási űrlap (.pdf)
Visszaküldési űrlap – Termék visszaküldése (.pdf)
Reklamációs űrlap (.pdf)
Általános szerződési feltételek (.pdf)